Pravděpodobně vás nepřekvapí, že zaměstnavatel má právo zajistit, aby jeho zaměstnanci do práce nechodili pod vlivem alkoholu a jiných látek, které výrazně ovlivňují vědomí. Jak ale může taková kontrola vypadat a kdo ji může nařídit?
Nejprve si musíme ujasnit, co zaměstnanec nesmí. Logicky nelze pít v pracovní době ani třeba o obědové pauze (zapomeňte na jedno pivko po obědě, pokud si nejste na 200 % jistí, že se vám to nevymstí) pít alkohol. Stejně tak ale nesmíte ani do práce pod vlivem alkoholu přijít. Musíte se tedy ovládat i den předem, respektive zpravidla v noci, která pracovnímu dni předchází.
Pokud se rádi pár hodin před odchodem do zaměstnání napijete, pořiďte si raději tester a v případě pozitivního výsledku raději do práce ani nechoďte – neschopenka, dovolená, nebo neplacené volno váš problém vyřeší a vy budete vědět, co už si příště dovolit nemáte.
Jak se přítomnost alkoholu zjišťuje?
Aby bylo pravidlům učiněno za dost, musí vás k tomu určený vedoucí pracovník vyzvat. Zpravidla bývají zaměstnanci kontrolováni orientační dechovou zkouškou, po které lze přistoupit i k odběru krve, který musí být samozřejmě proveden u lékaře.
Pokud se přítomnost alkoholu nebo jiných na pracovišti zakázaných látek ve vašem těle potvrdí, jde o hrubé porušení pracovní kázně, stejně jako případné odmítnutí se zkoušce podrobit.
Komentáře
Přidat komentář