Proč ne/mít nápis "školím se" na pracovní jmenovce?
Proč ne/mít nápis "školím se" na pracovní jmenovce?
Autor: Andrea Plavčaniková | 28.11.2018
Pokud jste v práci noví a přicházíte často se zákazníky do kontaktu, může se
stát, že vám zaměstnavatel nabídne nebo i přikáže, abyste na jmenovce měli
napsáno, že se zaučujete. Je takový nápis pro vás ochranou před
nespokojenými zákazníky, nebo hanlivé označení začátečníka?
V prvním případě je třeba uvést na pravou míru, že být v práci začátečníkem není nic hanlivého, za co byste se měli stydět. Žádný učený z nebe nespadl, a každý zákazník se kterým přijdete do styku byl někdy v práci nový. Některým lidem je však nápis “učím se/školím se” nepříjemný, raději přiznají, že něco nevědí, než aby to o sobě psali na svou cedulku rovnou.
Pokud se rozhodnete jmenovku začátečníka nepoužívat, nebojte se říci zákazníkům, že se raději zeptáte zkušenějšího kolegy, nebo že si svou odpověď ještě ověříte, Povolat kolegu s hlubšími znalostmi problematiky je vaší dobrou vizitkou, prezentujete tím, že vám záleží na nejlepším možném uspokojením zákazníkových potřeb.
V případě, že takovou jmenovku nosíte, riskujete, že k vám zákazníci nebudou mít takovou důvěru. Přeci jenom chcete zakoupit produkt nebo službu spíše od zkušeného profesionála než od začátečníka, na druhou stranu zákazníci většinou mají pochopení pro to, že začátečníkům práce déle trvá.
Často bývají shovívají a pokud cedulku s označením nosíte, snižujete pravděpodobnost, že na vás budou nepříjemní nebo netrpěliví. Za jmenovku pro začátečníky se můžete “schovat” a preventivně snížit možné rozhořčení zákazníků nad vašimi případnými omyly.
Buďte však připraveni na to, že si od vás nebudou dost možná chtít nechat poradit a rovnou vás požádají, abyste zavolali kolegu, Neberte si to osobně, není to nic proti vám, zákazník chce pouze pocit jistoty, že hovoří s odborníkem. Vy můžete pak zkušenějšího kolegu poslouchat, a příště už budete schopni zákazníkovi s podobným problémem poradit sami.
Ať už se rozhodnete jmenovku pro nováčky nosit nebo ne, vždy dělejte maximum pro to, abyste zákazníkovi co nejlépe pomohli. Neberte označení “školím se” jako omluvenku pro to, abyste dělali co nejméně zodpovědných úkolů - zkuste nejprve problém vyřešit sami, a až pokud si nejste jisti, zavolejte zkušenějšího pracovníka.
I první den v nové práci můžete zvednout telefon, představit se jménem firmy, a poprosit zákazníka o strpení na telefonu, než přijde kolega. Čím více se k pracovním výzvám budete stavit čelem, tím dřív bude schopni pracovat sami jako profesionál.
Komentáře
Přidat komentář