Nad čím se zamyslet, než odpovíte na pracovní inzerát
Nad čím se zamyslet, než odpovíte na pracovní inzerát
Autor: | 16.2.2018
Firma někdy vybere v personálním řízení uchazeče, který pak odejde ve zkušební době,
nebo brzy po jejím uplynutí, protože zjistí, že mu práce nedává, co očekával. Je to pak
nepříjemné pro obě strany, vzhledem k tomu, že oba pak musí shánět náhradu - firma
zaměstnance a nově přijatý uchazeč pak novou práci. Přitom by se situaci dalo mnohdy
snadno předejít, když by se uchazeč zaměřil na některé aspekty práce ještě předtím, než tam vůbec zaslal životopis.
Co si tedy dobře rozmyslet při reakci na pracovní nabídku?
1. Líbí se vám, jak je pracovní inzerát napsaný?
Je vystavený pečlivě s jasným popisem uchazeče, kterého firma hledá? Mluví k věci a nepoužívá jen prázdná slova typu : “jsme dynamicky se rozvíjející společnost…”? Způsob jakým firma uchazeče hledá má výpovědní hodnotu a pokud se vám nelíbí forma komunikace již od začátku, pravděpodobně se vám tamí nebude líbit ani v reálu. Odpovídejte tedy jen na ty inzeráty, které vás skutečně osloví a zaujmou.
2. Budete ochotni denně dojíždět?
Jak daleko se firma nachází od vašeho bydliště? Zpočátku možná ve vzdálenosti nevidíte velký problém, ale v budoucnu vás čas a peníze za cestu tam i zpět mohou trápit. Rozmyslete si proto předem, zda je pro vás lokalita firmy přijatelná z hlediska dlouhodobého dojíždění a případně si zjistěte, jestli vám ona společnost případně přispěje na dopravu.
3. Dovedete si představit, jak by vypadal váš běžný den?
Je snadné si v hlavě vyobrazit myšlenku, jak vám děkují zákazníci, jak si odnášíte tučnou výplatu nebo jak vás okolí uznává. Zkuste si ale představit, jak by vypadal váš běžný den v téhle práci, za rok, za dva. Jaké dílčí úkoly budete vykonávat? Nepředstavujte si vysněnou práci jako cílový stav, ale jako sled denních událostí. Jak se asi cítí ti, kteří na oné pozici ji pracují? Co zrovna dělají? Bude vás to bavit každý den?
4. Jaká bude možnost dalšího posunu?
Očekávat, že budete spokojeni na jedné pozici dlouhou řadu let, není správné. Nám lidem je vlastní, že se chceme zlepšovat a nabyté znalosti dále rozšiřovat. Zamyslete se nad tím, jestli zde budete mít možnost postupně kariérně růst a zdokonalovat se.
5. Nakolik jste podobni ideálnímu uchazeči?
V inzerátech běžně najdete popis osoby, kterou firma hledá. Nemusíte se protnout úplně ve všech bodech (nenechte se odradit, pokud si myslíte, že se na pozici hodíte), ale většinu hledaných vlastností a zkušeností byste měli mít. Nemá smysl hlásit se tam, kde hledají komunikativního extroverta, jestliže se stydíte oslovovat nové zákazníky. Najdete určitě práci na pozici, která je pro vás vhodnější.
Díky tomu, že se nad těmito body zamyslíte, nebudete ztrácet čas s psaním motivačních dopisů na nabídky práce, která by vás netěšila. Posílejte své životopisy jen na inzeráty, které jsou jako stvořené právě pro vás.
Komentáře
Přidat komentář