Stejně jako otázka na slabé stránky, tuto větu můžete u pohovoru zaslechnout často. Myslete na to, že personalista zná pouze váš životopis a motivační dopis, ale jinak vaše úspěchy nezná. Proto tento prostor maximálně využijte ke zlepšení vaší image. V žádném případě neříkejte, že to musí posoudit někdo jiný. Chcete vytvořit dojem sebevědomého uchazeče. Navíc máte silných stránek jistě dost, tak proč se s nimi nepochlubit, když je to třeba. Vyzdvihněte ty klady, které jsou ocenitelné přímo na pozici, na kterou se hlásíte.
Pokud se totiž ucházíte o místo externisty, není třeba tolik vynášet na světlo svou povahu milého člověka, jako spíše spolehlivost, a doložitelnou schopnost dodávat práci v termínu. Na pozici zdravotní sestřičky je však milá povaha velmi důležitá, takže tam se její vyzdvižení vyplatí. Představte si jakého člověka by asi ona firma chtěla zaměstnat? Jaké lidi byste hledali vy, když byste byli na místě personalisty? Které z těchto vlastností a dovedností máte? Při takovém přemýšlení vám bude tužka a papír dobrým pomocníkem.
Nevymýšlejte si takové odpovědi, které by zněly dobře, ale nebyla by to pravda. Vyberte ty vlastnosti, které jsou opravdu vaše. A připravte si jich hned několik.
Příklady: 1. Jsem pečlivý/a a práci si před odevzdáním vždy nejprve zkontroluji 2. Pro firmu se snažím udělat vždy maximum, jako bych pracoval/a pro sebe 3. Jsem přátelský člověk, který snadno zapadne do kolektivu 4. Nové věci se naučím rychle 5. Díky organizovanému diáři jsem spolehlivá/ý, odevzdávám vždy práci v termínu 6. V předchozím zaměstnání jsem vedl/a tým pěti lidí a troufám si říct, že jsem jejich práci dokázal/a dobře zorganizovat a zkontrolovat 7. Nebojím se věcí, které neznám, baví mě překonávat sám/a sebe 8. I ve volném čase se zajímám o problematiku, která se řeší v práci, odtud pak beru nové nápady, se kterými se rád/a podělím
V mnoha ohledech můžete vycházet ze svého životopisu či motivačního dopisu a uvedené znalosti a schopnosti nyní rozšířit. Popsat, díky jakým zkušenostem hovoříte skvěle plynně anglicky, jak velký objem práce jste zastávali, nebo detailně vysvětlit, jak se vám podařilo v práci zvýšit zisky pro firmu. Myslete na to, že to, co o sobě personalistovi neřeknete, tak on o vás neví. Vidí vás poprvé v životě a nezná vaši pracovní historii, proto se nebojte se před ním vyzdvihnout. Umět o sobě hovořit kladně a pozitivně, to je dobrá vlastnost, ne špatná. Pochopitelně se netřeba tvářit namyšleně, ale umět se pochválit za to, co je pravda, to je vaším právem a nyní dokonce i úkolem.
Komentáře
Přidat komentář