Přidat nabídku práce
  • Domů
  • Úřady práce
  • Vysoké školy
  • Registrace
  • Přihlásit
  •  

Flek.cz ...nabídka práce

 

Trainee program: šance pro absolventy

Trainee program: šance na práci pro absolventy

Na západě zcela běžné, u nás stále na okraji zájmu společností i samotných absolventů. Vývoj trainee programů ale postupuje mílovými kroky i v České republice, čehož jsou nejlepším důkazem velké nadnárodní společnosti, které jsou už dnes ochotné si české absolventy od základu vychovat.

Co jsou trainee programy

Společnosti pořádají trainee programy pro absolventy vysokých škol, kteří zatím neměli příležitost získat výraznější praxi a pracovní zkušenosti. Ačkoliv je nezkušenost při žádosti o práci většinou nevýhodou, zde jde naopak o přednost a vlastnost vyžadovanou. Proto lze do trainee programů vstoupit maximálně do tří let od ukončení vysokoškolského studia.

Účastníci trainee programů jsou po přijetí zaškolováni, většinou přímo v praxi. Zkoušejí si jednotlivé pracovní pozice, poznávají společnost ze všech stran a získávají vhled do jejího celkového fungování. To je velmi důležité a účastníci trainee programů v tomto mají výhodu i před hotovými manažery. Ti sice přijdou do firmy s mnoha a mnoha zkušenostmi, ale nemají čas a prostor ji hlouběji poznat.

Přečtěte si také:

Motivační dopis pro absolventy + vzor

Jak najít práci, když jsem absolvent

Chyby absolventů při hledání práce

Při stážích v rámci tohoto testovacího, či výukového období je totiž na všechno čas. Trainee pracovníci nemají takovou zodpovědnost a na jejich chyby je pohlíženo jako na nevyhnutelné stupínky na cestě k získání těch správných pracovních návyků a schopností. Mnohdy také jednotlivé stáže probíhají na několika různých odděleních i na více pobočkách a pracovištích.

Po absolvování se účastník trainee programu posouvá na některou ze stabilnějších pracovních pozic v rámci společnosti a má ty nejlepší předpoklady pro rychlý kariérní růst.  Nutno podotknout, že trainee programy jsou právně zcela běžnou prací, takže účastník dostává plat.

Kdo takové programy nabízí

Většinou jde o společnosti s mezinárodním působením, které jsou na získávání talentovaných absolventů zvyklé už ze svých zahraničních poboček.

Tesco Graduate

Tesco o svém absolventském programu mluví velmi otevřeně. Na své budoucí elitní pracovníky má i jasné nároky a vyžaduje: pokročilou znalost angličtiny a maximálně dva roky od ukončení magisterského stupně vysoké školy. Jde o jeden z programů, ve kterých bude účastník často střídat pozice i samotná pracoviště. Cílem společnosti Tesco je vychovat si specialisty na maloobchod a finance, kteří budou fungovat jako vedoucí obchodů a pracovníci na centrále českého zastoupení v Praze.

Škoda Auto

Kromě vlastní soukromé vysoké školy nabízí Škoda Auto i trainee program pro absolventy magisterských programů na VŠ. Jde o roční kurz, který obsahuje různé pracovní stáže, včetně působení v zahraničí na pobočce některé z automobilek koncertu Volkswagen. Opět je zde kladen důraz na komplexní poznání společnosti a jejího fungování, které je při běžné pracovní náplni nerealizovatelné.

ČEZ Potentials

I ČEZ má na potenciální účastníky trainee programu takřka totožné nároky, jako ostatní společnosti. Chce především výbornou znalost anglického jazyka, dostudovaný magisterský program a ne více než 2 roky praxe po škole. Největší výhodou pro účastníky je opět komplexní poznání společnosti z mnoha úhlů, které se při běžné pracovní náplni nedá stihnout.

Raiffeisen ReBelové

Jednou z mnoha bankovních společností s vlastními programy pro absolventy je Raiffeisen. V ReBelech jde ze všeho nejvíce o adaptaci na konkrétní pracovní pozici. Komplexnost je tedy odložena trochu stranou a účastníci trainee programu následují přímočařejší cestu ke svému budoucímu povolání, než u výše zmíněných společností.

L´Oréal

Společnost L´Oréal se intenzivně snaží zapojovat do svých řad absolventy i studenty vysokých škol. Kromě adaptačních programů pro nováčky organizuje například hru Reveal, která má odhalit největší talenty účastníků z oblastí marketingu, financí, PR a HR. Vítězové dostanou hodnotné ceny v hodnotě až 20 000 korun. Hra spočívá v uvedení produktu do prodeje, od začátku, tedy návrhu produktu, až po jeho vstup na trh.

 

Autor:

Jakub Dočkal

  |   Publikováno: 5.11.2012   |   Zobrazeno: 4593x

Komentáře

Napsat vzkaz

Jméno:
E-mail:
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)