Dnes, kdy máme na výběr nepřeber možností co se týče výběru restaurace, oblečení, dodavatelů nejrůznějších součástí, často se pro jednu z nich rozhodujeme na základě recenzí. Vaši potenciální zákazníci dost možná také. Jak získávat recenze, aby si vybrali službu/zboží, právě u vás?
Zamyslete se nad tím, kolik jim dáváte prostoru pro to, aby se zákazníci vyjádřili k vašim službám. Jste zaregistrování na srovnávačích cen, jako je například Heuréka? Udělejte to. Mnoho zákazníků můžete získat právě tam. Stejně tak poskytněte klientům možnost ohodnotit vás na Facebooku. Pro zahraniční klientelu funguje dobře TripAdvisor.
Pokud vás mohou zákazníci navštívit v budově, kde poskytujete službu, například restaurace, hotel, salon, ale klidně i kamenný obchod se zbožím, nechte jim tam knihu přání a stížností, kam vám mohou něco napsat. kromě zpětné vazby zdarma, která je pro vás velmi cenná, tak získáte materiál, který můžete použít jako hodnocení. Milé poznámky z této knihy lze využít na vašich webových stránkách v sekci “řekli o nás”, či “zkušenosti klientů”.
Je dobré zákazníkům připomínat, že by vám měli dát recenzi, samozřejmě slušně. Řekněte jim před odchodem, že pokud byli spokojeni, budete rádi za recenzi, která by vašemu podniku pomohla. Jestliže máte spokojené klienty, je vysoká pravděpodobnost, že vás ohodnotit chtějí. Kromě elektoronických formulářů můžete mít také hodnotící formuláře připravené i v tištěné podobě a požádat hosty při odchodu o jejich vyplnění. Ideální je, zaručit jejich anonymitu, mohou tak například vyplněný formulář vhodit do připraveného boxu.
Osoba, která bude pověřena “vybíráním” recenzí by měla být dostatečně citlivá na to, aby rozpoznala, koho o recenzi požádat. Pro váš podnik by nebylo nejlepší žádat o recenzi hosty, kteří vypadají nespokojeně nebo nepříjemně. V záchvěvu jejich špatné nálady by vám totiž mohli napsat i recenzi, která vám všeobecné hodnocení firmy sníží. Snažte se takovým hostům poskytnout kvalitní servis, ale k hodnocení vašich služeb je raději nevybízejte.
Pokud vaši zaměstnanci pečují o hosty rádi a s láskou ke své práci, jste na nejlepší cestě získávat skvělé recenze. Ty přivedou další hosty a váš podnik se může rozrůstat. Nepodceňujte proto sílu recenzí a vynaložte úsilí k jejich získávání.
Komentáře
Přidat komentář