Přidat nabídku práce
  • Domů
  • Úřady práce
  • Vysoké školy
  • Registrace
  • Přihlásit
  •  

Flek.cz ...nabídka práce

 

Služební telefon po pracovní době brát nemusíte

Pracovní telefonáty ve volném čase

Služební telefon má v současné době téměř každý. Kromě práce jej mnoho zaměstnanců používá i v soukromí. Jeho využití pro osobní účely se stává jedním z nejčastějších benefitů, které firmy nabízí. Podívali jsme se na to, jak služební telefon používat a také na to, jak to vlastně je s pracovními hovory v osobním volnu.

Služební telefon bez řádné smlouvy může znamenat komplikace

Mnohé firmy řeší používání služebního telefonu pro soukromé účely pouze na základě ústní dohody. Toto řešení není optimální a často vede k neshodám mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, zejména kvůli výšce telefonního účtu a případným doplatkům. Ideální je právní ošetření této problematiky v rámci pracovní smlouvy nebo přijetí vnitřního předpisu. Nejčastěji firmy využívají systém, kdy do určité částky hradí telefonní účty v plné výši. Pokud je tato hranice překročena, zaměstnanec zbytek doplatí z vlastní kapsy.

Na ochranu dat by měl dbát zaměstnavatel

Další důležitou otázkou, která s využitím telefonu v soukromí přichází, je ochrana dat. Zaměstnavatel se může snadno dostat k osobním informacím zaměstnance. Tato situace je v rozporu se zákonem na ochranu osobních dat i zákoníkem práce, proto by jí zaměstnavatelé měli předcházet. To stejné platí i na opak. Zaměstnanec musí být důkladně informován, jak s telefonem zacházet aby se interní data firmy nerozletěla do světa. Za tím účelem musí zaměstnanec dodržovat bezpečnostní ustanovení sjednaná zaměstnavatelem.

Služební hovory ve volném čase zvedat nemusíte

Mnoho zaměstnanců, zejména na manažerských pozicích se také potýká s otázkou pracovních telefonátů ve volném čase. Má nadřízený právo požadovat neustálou dostupnost na telefonu? Záleží na pracovní smlouvě. Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, zaměstnanec nemá povinnost mimo pracovní dobu na služební hovory reagovat. K dispozici musíte být pouze v rámci pracovní doby nebo pracovní pohotovosti. To je doba, kdy musí být zaměstnanec dostupný a je povinen ji držet na základě dohody se zaměstnavatelem. Za tento čas je zaměstnavatelem vyplácená odměna ve výši minimálně 10% průměrného výdělku.

Autor: Nikola Nosreti   |   Publikováno: 24.10.2016   |   Zobrazeno: 294x

Komentáře

Napsat vzkaz

Jméno:
E-mail:
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)