Přidat nabídku práce
  • Domů
  • Úřady práce
  • Vysoké školy
  • Registrace
  • Přihlásit
  •  

Flek.cz ...nabídka práce

 

Nejčastější chyby personalistů

Nejčastější chyby personalistů

Informací o tom, jak se jako uchazeč o zaměstnání chovat na pracovním pohovoru, najdete na internetu nespočet. Informace o tom, jaké jsou největší chyby personalistů a že jejich chování nebo dokonce vzhled nejsou vždy zcela ukázkové, najdete jen zřídka kdy. Jak už na první pohled poznat špatného personalistu, který se zaručeně dopustí během prvních pár minut ve vaší přítomnosti různých společenských faux-pas?

Přečtěte si také: 

Hledání zaměstnanců je dřina, která se musí umět

Chyba absolventů při hledání práce 

Personální agentury z pohledu zaměstnavatele

Vést přijímací pohovor není vesměs nic moc složitého. V zásadě se jedná o obchodní jednání a i to má svá pravidla, kterých je potřeba se držet. Špatného personalistu lze poznat už na první pohled podle několika indicií, které jsou ihned patrné. První z nich je například oblečení, druhou je podání ruky a celkové vyjadřování personalisty. Vše dohromady vám jasně dává najevo, že člověk před vámi nemá dostatečné zkušenosti nebo není obeznámen se situací – neví, na co se má uchazeče o práci ptát, neví, jak si společnost stojí na trhu práce nebo pokládá naprosto nesmyslné otázky, které už se dávno na pohovorech nepokládají, například kde se vidíte za pět let? Na pohovoru jde přeci o to, aby byl firmě zajištěn adekvátní zaměstnanec přesně podle požadavků. Jde tedy primárně o to, aby s vámi personalista prošel vaši kvalifikaci, očekávání, zkušenosti, znalosti. Vše ostatní jsou až druhořadé záležitosti, které je dokonce možné od základů vynechat.

Odborné zaměstnance hledá specialista

Respektive, odborné zaměstnance by měl hledat specialista a odborník v konkrétním oboru. Člověk, který je do posledního detailu obeznámen nejen s náročností práce, ale i s pracovními podmínkami a je schopen hovořit s uchazečem o práci na jisté úrovni. Pokud by zájemce o místo chtěl zodpovědět některou ze svých otázek, které se s největší pravděpodobností budou týkat profese, personalista musí být schopen na takové otázky odpovědět. Personalisté nejsou sami schopni dobře zhodnotit například vývojového nebo výzkumného pracovníka, protože jejich zkušenosti s takovými lidmi jsou naprosto minimální a jejich znalosti naprosto neodpovídající.

Problémy už na recepci

Pokud se už na recepci dostanete do potíží, neznačí to rozhodně nic dobrého. Až příliš často se stává, že ve firmě nemají ani tušení, kam vás vlastně mají poslat nebo za kterou kompetentní osobou máte jít. S takovým neprofesionálním přístupem se stále častěji setkávají právě uchazeči o zaměstnání, což jednoznačně nevrhá zrovna to nejlepší světlo na firmu a její kulturu. I firemní kultura, ke které se řadí i kultura oblékání, hraje významnou roli nejen při samotném pohovoru, ale i při vstupu do budovy společnosti. Uchazeče zajímá a podle toho si také všímá, jaký je dress code na pracovišti, jak vypadají kanceláře, případné výrobní prostory, dvojnásobek jsou kladeny požadavky na znalost prostředí například u pracovníků na manažerských a vedoucích pozicích.

I přes všechno, největší pochybení vzniká vždy na straně personalisty nebo osoby, která pracovní pohovor vede. Poměrně často se stává, že osoba, která pohovor vede, nemá odpovídající znalosti nejen o dané pracovní pozici či náplni práce, ale i o trhu, na kterém firma stojí. To často vede k přehnaným nárokům na uchazeče a nízkému a naprosto neodpovídajícímu finančnímu ohodnocení, které je klíčovým faktorem pokud jde o zaměstnání.

Publikováno: 30.6.2016   |   Zobrazeno: 391x

Komentáře

Napsat vzkaz

Jméno:
E-mail:
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)