Přidat nabídku práce
  • Domů
  • Úřady práce
  • Vysoké školy
  • Registrace
  • Přihlásit
  •  

Flek.cz ...nabídka práce

 

LinkedIn: Facebook pro pracanty

LinkedIn: Facebook pro pracanty

LinkedIn (předposlední písmeno je velké měkké I) je rychle rostoucí sociální síť zaměřená na mapování, udržování, rozvíjení a navazování pracovních vztahů. Nejprve si uvedeme některé základní informace o této síti, jejíž popularita významně roste i v České republice.

Co LinkedIn umí

Na LinkedIn je nejpřínosnější jeho struktura kontaktů. První budování probíhá tradičně skrze emailové kontakty, které si LinkedIn vytáhne z uživatelovy mailové schránky. Poté lze samozřejmě kontakty přidávat ručně. LinkedIn však neslouží pouze k udržování profesních kontaktů, ale i k jejich navazování. Hlavním zdrojem jsou přitom kontakty kontaktů. Stejně jako si nové známé získáváte skrze společné přátele, je i velká pravděpodobnost, že pracovní a obchodní partneři vašich profesních kontaktů vám budou užitečné. Tento systém v LinkedIn funguje až do třetí úrovně, máte tedy přístup i ke kontaktům kontaktů vašich kontaktů.

Není to samozřejmě jediný způsob, jak LinkedIn využívat – lze hledat i manuálně, případně přes kategorie. To se hodí, když hledáte například pracovníka na konkrétní pozici, avšak primárním cílem a nástrojem je opravdu budování sítě kontaktů skrze doporučení a společné známé. To pomáhá vytvářet vzájemnou důvěru a rozšiřovat okruh lidí, jejichž povolání, schopnosti, konexe, nebo prostředky jsou pro vás potenciálně důležité a přínosné.

I pro firmy

LinkedIn se snaží zaujmout i celé společnosti, jimž umožňuje vytvořit si taktéž vlastní profil. Kromě navazování kontaktů mohou firmy skrze LinkedIn hledat i nové pracovní síly, přičemž uživatelé na druhou stranu mohou takové nabídky od vybraných firem automaticky odebírat, aby se ihned dozvěděli o novém pracovním místě ve společnosti, která je pro ně atraktivní.

Původ LinkedIn

Zakladatel

Osobou, které můžeme založení LinkedIn připisovat nejvíce, je Reid Hoffman, v současné době Výkonný prezident celé společnosti. Hoffman začal své velké podnikání a investování internetovou seznamkou SocialNet.com, to už měl ale zkušenosti z manažerských pozic v Applu a Fujitsu.

Poté byl jedním ze zakládajících členů dalšího průlomového počinu na poli internetu, platebního systému PayPal. Když byl PayPal v roce 2002 prodán eBay, tak už měl Hoffman v rukávu další eso, když spolu s dalšími bývalými spolupracovníky založil právě LinkedIn, jednu z prvních sociálních sítí čistě obchodního a pracovního charakteru.

Hoffman měl prsty i v rozvoji Facebooku. Sám do něj investoval nemalé prostředky a pomáhal organizovat financování i od dalších investorů, samozřejmě v době, kdy byl celý projekt teprve v plenkách a k zářné budoucnosti potřeboval pomoc právě šikovných investorů, jako je Hoffman.

Není tedy divu, že se Hoffmanův majetek odhaduje na zhruba 2 miliardy dolarů, a to bez započítání zisků z jeho dalších nadějných projektů a investic. Patří totiž mezi takzvané Anděly, bohaté jednotlivce, kteří investují do začínajících projektů, v Hoffmanově případě zejména internetových a technických, které mají velký potenciál vydělat majlant (jako Facebook, nebo PayPal), ale také mohou dopadnout nevalně (všechny ty, jejichž jména neznáme). Mezi Anděly je Hoffman vůbec nejprominentnější osobností dneška, což dokazuje i status Partnera v úspěšné a tradiční venture investiční společnosti Greylock Partners.

Vývoj

O hlavním zakladateli jsme si už řekli hodně, samotnou investici však provedlo hned několik investičních společností, kterým se vložené prostředky začala vracet o 4 roky později, v březnu 2006, kdy LinkedIn začal generovat zisk. V roce 2011 dosáhl LinkedIn obratu zhruba 10 miliard korun a s více než 2 000 zaměstnanci je zdaleka největší profesní sociální sítí. A tento fakt je klíčový, neboť vede samozřejmě k tomu, že je LinkedIn preferovanou sítí i pro nové uživatele, kteří s ním mají větší šanci vytvořit si rozsáhlou síť kontaktů, jež jim pomůže v zaměstnání, či podnikání.

Počet uživatelů roste LinkedInu raketově, ke konci roku 2012 atakuje metu 200 milionů, když o rok a půl dříve dosahoval zhruba polovičního čísla. V České republice je LinkedIn na vzestupu a používá ho více než 220 tisíc lidí a další růst je vlastně nevyhnutelný. Pro české uživatele může být velmi pozitivní i fakt, že LinkedIn je lokalizován do českého jazyka.

LinkedIn samozřejmě respektuje i počínající nadvládnu smartphonů a tabletů, tudíž nabízí mobilní aplikaci, kterou si můžete bezplatně stáhnout.

Autor:

Jakub Dočkal

  |   Publikováno: 15.11.2012   |   Zobrazeno: 2189x

Komentáře

Napsat vzkaz

Jméno:
E-mail:
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)