Přidat nabídku práce
  • Domů
  • Úřady práce
  • Vysoké školy
  • Registrace
  • Přihlásit
  •  

Flek.cz ...nabídka práce

 

Vyjednávání

Efektivní strategie vyjednávání

O vyjednávání toho už bylo napsáno hodně a jisto jistě toho ještě hodně napsáno bude. Vyjednávání se totiž primárně netýká jen obchodních jednání, politických debat nebo manažerských povídání. Vyjednávání je součástí běžného, dokonce i rodičovského života, což ale na první pohled není tak nějak patrné. Některé zásady obchodního vyjednávání se přitom náramně hodí i v osobním, právě rodičovském životě nebo na různých vedoucích pozicích v různých zaměstnáních.

Přečtěte si také: 

Jak vyjednávat o platu 

Kariéra a osobní rozvoj 

Nejčastější chyby personalistů 

Aby bylo možné vyjednávat s nějakým výsledkem a pokud možno pozitivním, je nutné, aby měla osoba i patřičné znalosti a samozřejmě neměla z vyjednávání strach nebo obavy. Jsou lidé, kteří si vyjednávání přímo užívají a takový člověk dokáže přinášet společnosti pozitivní výsledky, které jsou od něj mimo jiné i očekávány. Právě takový člověk, který je obeznámen se situací, dokáže zvolit správnou strategii a optimálně určit, s kým má právě tu čest a jak by se měl správně bavit se svým obchodním partnerem. Vyjednávání je totiž stejná obchodní schůzka, jednání, jako každé jiné a rovněž má svá formální pravidla.

Obchodní vyjednávání vyžaduje přípravu

Podcenit přípravu rozhodně není na místě, což ostatně platí i o důležitém obchodním jednání. Základem každého vyjednávání a tedy i jednání je komunikace, kterou musí mít každý manažer dokonale v malíčku. Každý by měl mít vytvořeny pokročilé komunikační návyky a co především, při obchodní komunikaci musí mít každý manažer dokonalý přehled o tom, co se právě děje a jaké téma je na místě – případně, jaké téma je právě teď nutné otevřít, aby bylo pro debatu přínosem. Umět adekvátně zareagovat, nejlépe bez přehnaných emocí, které k obchodnímu jednání prostě nepatří, je rovněž jednou ze stěžejních vlastností každého dobrého manažera. Každý, kdo není v komunikaci mezi lidmi pokročilý, bude mít skutečně velký problém dosáhnout cíle, ke kterému by rád zamířil.

O čem lze vyjednávat:

  • cenách a dalších službách
  • slevách nebo servisech
  • doručení a načasování
  • platebních podmínkách či rozpisech
  • příplatcích či zárukách
  • smlouvách a jejich podmínkách
  • lhůtách a místech
  • dokumentacích apod.
  • Aj.

Na začátku každého vyjednávání většinou stojí samotné určení problému, což je ne vždy oběma stranám naprosto jasné. Jakmile je určen problém – nebo problémy, pokud je jich více, přichází na řadu diskuze, během které dochází obě dvě strany ke vzájemné dohodě – tento proces může trvat i několik hodin, proto je nutné zamyslet se i nad místem, kde bude obchodní jednání probíhat. Jakmile dojdou obě dvě strany k dohodě, přichází na řadu nalezení souhlasného stanoviska, obě dvě strany by měly dojít ke spokojenosti. 

Publikováno: 14.7.2016   |   Zobrazeno: 425x

Komentáře

Napsat vzkaz

Jméno:
E-mail:
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)