Přidat nabídku práce
  • Domů
  • Úřady práce
  • Vysoké školy
  • Registrace
  • Přihlásit
  •  

Flek.cz ...nabídka práce

 

Dress code v práci

Jak se obléci do práce

Když máte práci, většinou si ji chcete i udržet a dosáhnout nějakých výsledků. Způsob oblékání k tomu neodmyslitelně patří. Co si na sebe obléct a v čem byste do práce rozhodně chodit neměli? A jak se obléknout na pohovor?

Stupně dress code

Ve firmách můžete narazit na různé požadavky ohledně dress code. Jak přísné jsou tyto stupně a co který znamená?

Přečtěte si také:

Jak se připravit na pracovní pohovor

Etiketa podání ruky

Rady a tipy jak uspět na assessment centru

Casual

Jedná se o nejmírnější formu dress code. Neexistují konkrétní požadavky na to, co nosit, ačkoli je vhodné přizpůsobit oblečení svému postavení ve společnosti a druhu činnosti, který vykonáváte.

Business Casual

Tento způsob oblékání můžete potkat na úřadech či ve středních a menších firmách. U žen by délka sukně měla dosahovat nad kolena a měly by mít zakrytá ramena. Nosit tedy mohou například kostýmky, halenky či košile; rozhodně se nehodí mít vyzývavý výstřih, minisukni či žabky.

Strict Dress Code

Tímto druhem dress code se řídí převážně vrchnolní manažeři, advokáti, finančníci a podobně. U mužů zahrnuje jednoznačně oblek, a to se sladěnou košilí i kravatou. Samozřejmostí by měly být kvalitní kožené šněrovací boty a k nim ladící ponožky. Ženám je doporučován sladěný sukňový kostýmek střídmých barev, punčochy (v každém počasí) a lodičky s uzavřenou špičkou a podpatkem maximálně 6 cm.

Uniformy

Bez uniformy si některá povolání nedokážeme ani představit – policisté, hasiči, armáda, zdravotnictví. Uniforma je nejstriktnější formou dress code, kdy nesmíte nosit nic jiného. Některé firmy mohou mít ale variantu uniformy pro teplé a studené počasí.

Co nikdy nenosit do práce

kraťasy – a to muži ani ženy

žabky

sluneční brýle – sundejte je při vstupu do budovy

trička odhalující břicho

šaty bez ramínek či s úzkými ramínky

průhledné materiály

Jak se obléci na pohovor

Na pohovoru je potřeba působit reprezentativně, přeci chcete, aby zaměstnali právě vás. Neznamená to ale, že je vždy nejlepší vzít si formální oblečení - ne každá pozice si žádá oblek. Většinou je nejlepší zvolit střídmost, decentně zbarvenou košili, boty na nižším podpatku, delší sukni či slušné kalhoty. Křiklavé barvy nebo výrazné doplňky nechte doma. Pro inspiraci se můžete podívat na propagační materiály nebo webové stránky firmy, fotky by vám mohly napovědět.

Nezapomeňte i na další drobnosti, které váš vzhled mohou jednoduše shodit - špína za nehty, neumyté boty či flek na límečku košile. Zaměřte se opravdu na vše, abyste se na pohovoru cítili co nejlépe. To platí i o výběru oblečení. Mělo by vám sedět a i když bude více či méně formální, měli byste se v něm cítit dobře. Škrtící halenka nebo špatně padnoucí kalhoty vám na sebevědomí nepřidají.

Na co si dát pozor

skvrny od potu

vybledlé barvy

zmačkané oblečení

neupravené vlasy

nepadnoucí oblečení

Výstřednosti

Mnoho lidí dnes má tetování nebo piercing. Jestliže jej lze po celý rok nosit skrytě a nevzbuzovat tak v práci pozornost, je to dobře a zaměstnavatel o této výstřednosti ani nemusí vědět. Většina firem totiž právě toto požaduje.

V některých odvětvích tyto modifikace vůbec vadit nemusí, mnohdy naopak – například umělci. Jinde může být piercing překážkou z bezpečnostních důvodů, a takového člověka pak vůbec nemusí přijmout. Většinou obecně platí, že čím vyšší pozice, tím méně žádané je viditelné tetování. Přinejmenším na pohovor je tedy dobré jej schovat.

Autor: Alžběta Vybíralová   |   Publikováno: 20.1.2014   |   Zobrazeno: 5949x

Komentáře

Napsat vzkaz

Jméno:
E-mail:
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)